zondag 27 augustus 2017

Zomer? Nu eerst 24 september!

24 september.



Op 24 september 1977 traden Ineke en ik in het huwelijk. Dat gaan we natuurlijk vieren: 40 jaar getrouwd is niet iedereen gegeven. En het zag er in 2009 (keelkanker) en zomer 2014 (NET in de pancreas) ook even erg hachelijk uit. Goed: mijn gezondheid blijft natuurlijk een punt van zorg. Maar volgens de artsen van het EMC is de situatie nog steeds stabiel. In die zin is er dus gelukkig geen nieuws te melden. En intussen vul ik mijn tijd met EMC, RdG ziekenhuis, diëtiste, mondhygiëniste, fysiotherapeute etc. Ze letten wel heel erg goed op me!

De uitnodigingen voor het feestje zijn inmiddels de deur uit. Wees niet beledigd als je dit leest en geen uitnodiging hebt ontvangen; we hebben het gezelschap wat beperkt gehouden. Mochten jullie rond die tijd in Delft een glaasje willen komen halen: je bent/jullie zijn altijd welkom!

Er is intussen weer veel gebeurd. Judith en Harro zijn verhuisd naar Leidsche Rijn. Het kostte hen moeite om de Utrechtse binnenstad te verruilen voor een VINEX-wijk, maar het nieuwe huis vergoedt veel, en de afstand naar de stad valt mee. We bewonderen Harro en Judith, want ze hebben zo ongeveer alles gestript (badkamer, toiletten, keuken) en opnieuw opgebouwd. Het resultaat mag er zijn! Matthias heeft er inmiddels al gelogeerd, en zo te zien beviel het hem uitstekend! Vlakbij is het Castellum, waar je perfect zit met kinderen: groot, groen, en veilig. Daar ligt ook het schip uit de Romeinse tijd dat uit de Rijn is geborgen. Veel groter dan ik dacht.

Dit voorjaar belde een mevrouw van de NPO (voor mij is dat nog altijd de NTS, maar goed) aan. Zij meldde aan de voordeur dat zij van de NPO was, en programmamaakster van de serie "Hier zijn de Van Rossems" (voor programma-informatie https://www.ntr.nl/Hier-zijn-de-Van-Rossems/50 ): . Zij vroeg of we het goed vonden dat er opnamen voor deze serie zouden worden gemaakt in ons huis. Want dat was het huis waar de opa en oma van de Van Rossems woonden Dat wisten we, want we kochten uit de boedel van Prof. Van Rossem), en waar zij vele voetstapjes hadden liggen. Natuurlijk vonden we dat goed. Dat leidde tot een wat hilarische middag, waarin bleek dat Maarten van karakter verschiet zodra de camera aanstaat (pas dan wordt hij zo knorrig, een pose dus), Vincent gewoon zijn buien heeft (in ons geval was hij nauwelijks sprekend aanwezig) en Sis (die niet zo heet, maar haar Engelse Oma noemde haar zo, omdat zij de zuster was van de overige kleinkinderen: "help (your) Sis(ter) with...") en docente Nederlands van Harro bleek te zijn geweest. Overigens weigerde Oma om Nederlands te leren/spreken. Zij ontving de groenteboer en overige leveranciers in de serre, en bestelde in het Engels. En het huwelijk was dusdanig dat zij de warme avondmaaltijd onderaan de trap zette. Prof. van Rossem kon dat dan zelf ophalen, en in zijn studeerkamer (nu de mijne, op de tweede etage) consumeren.

Ik kookte voor het gezelschap een Minestronesoep, die er wel inging.

Er valt veel meer over te vertellen, maar dat moet ik nu maar niet doen. Het bovenstaande lijkt me al warrig genoeg. Kijk naar de in Delft opgenomen uitzending op donderdag 7 september om 20:30 uur op NPO 2: "Hier zijn de Van Rossems". Misschien zijn wij ook nog in beeld. Uiteraard was ook de lokale pers snel op de hoogte. Zie hier het artikel, eventueel ook in bijgevoegde link https://www.delftopzondag.nl/nieuws/algemeen/84921/de-van-rossems-trappen-nieuw-seizoen-af-in-delft

En dan volgt in november weer de halfjaarlijkse scan van tumor en uitzaaiingen, en het bloedonderzoek. Ik hoop half/eind november de uitslagen daarvan te kunnen berichten. Ik begin alvast met duimen, want het blijft spannend.

Maar nu eerst 24 september. Sommigen van jullie zullen we dan kunnen begroeten. Anderen hopelijk rondom die datum. Weet je welkom!

Dami.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten